Elektroniczny Rejestr Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Gmina Krasiczyn prowadzony jest na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U z 2024r., poz. 87 t.j.) i Rozporządzenia Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz.U. z 2012 r. poz. 189)
Niezależnie od niniejszego Rejestru dla każdej instytucji kultury prowadzona jest Elektroniczna Księga Rejestrowa. Zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się z urzędu, albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
Dostęp do zawartości Rejestru jest otwarty i można z niego sporządzić wydruki.
W celu wydania odpisu z Rejestru lub Elektronicznej Księgi Rejestrowej należy zwrócić się
z wnioskiem do Wójta Gminy Krasiczyn.
Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w Elektronicznej Księdze Rejestrowej, natomiast odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w Rejestrze.
Urzędowo poświadczony odpis z rejestru instytucji kultury wydaje się każdemu, kto zwróci się
z wnioskiem o jego wydanie. Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej, natomiast odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
W przypadku odpisów potwierdzanych za zgodność i wydawanych przez organizatora, obowiązuje art. 4 ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 ze t.j.).
Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru. Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego.
Wójt Gminy Krasiczyn
(-) Krzysztof Dobrowolski